"Business has only two functions – Marketing and Innovation.” ~ Milan Kundera
This course aims to help students familiarise the basic concepts of marketing, its role in business and the strategies available to achieve its marketing objectives. It examines the origins of marketing and its development into a business philosophy in an international context. The module is essential for further marketing studies.
“The aim of marketing is to know and understand the customer so well the product or service fits him and sells itself.” ~ Peter F. Drucker
Tällä opintojaksolla opit ymmärtämään, kuinka voit hyödyntää psykologiaa yrityksen toimintoihin. Opit psykologian keskeisimpiä teorioita, ja harjaannut soveltamaan niitä käytäntöön. Opintojaksolla tarjotut monipuoliset käytännön esimerkit auttavat sinua ymmärtämään paremmin omia ja muiden toimintatapoja. Kykenet jatkossa tehokkaampaan vuorovaikutukseen ja toimintaan, ja edistät näin sekä omaa että työyhteisösi hyvinvointia. Lisäksi pystyt kehittämään uusin ottein yrityksen toimintoja kuten esimerkiksi asiakaspalvelua, johtamista ja organisaation sisäisiä prosesseja.
This mainly independently studied on-line course with a online lectures aims to increase the knowledge and awareness on possibilities how to boost business performance by using emerging technologies.
Academic English 2 offers students the opportunity to finalize their academic writing and speaking skills while focusing on the thesis process.
The 2-credit course covers the language of surveys and questionnaires, the structure of research reports, while also reviewing referencing at KAMK, editing techniques, academic grammar and elements of writing.
The main goal of this course is to enable to students to work on their thesis plan or thesis.
This course is meant for students starting their studies remotely in the English-taught Bachelor's degrees in autumn 2025.