Exams LLM/LLT
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Enticknap-Seppänen Kaisa
Koulutusala: -Liiketalous
Teollisuustalous Syksy 2025
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Rimpiläinen Antti
Koulutusala: 2. Business

Opiskelija ymmärtää yritystoiminnan merkityksen yhteiskunnassa ja tuntee yritystoiminnan peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan edellytykset ja osaa laatia yksinkertaisia kannattavuusanalyysejä ja -laskelmia. Opiskelija tuntee perusteet tuotannollisen yritystoiminnan keskeisimmistä toiminnoista.


TT00CC52-3008 Nykyaikainen ohjelmistokehitys (Raahe)
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Vanhala Jaakko
Koulutusala: -Tieto- ja viestintätekniikan insinööri, Datasta tekoälyyn
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen YAMK syksy 2025
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Väisänen Mervi
Koulutusala: 5. Master School

Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen -opintojakson tavoitteena on, että

opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palveluliiketoiminnan kehittämisen ja palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.


Asiakasymmärrys ja palveluosaaminen matkailualalla AMM25K
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Kärkkäinen Katja-Mari
Koulutusala: -Restonomi

Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010 

Laajuus 3 op, yhteensä 81 h. (1 op = 27h).  Kurssista noin 50 % on kontaktiopetusta. Sis. lähiopetuksen, annetut tehtäväharjoitteet ja  osallistumisen asiakaspalvelutilanteisiin annetuissa tapahtumissa. Näistä ilmoitetaan syksyn aikana erikseen. 


Osaamistavoitteet

Opiskelija: osaa selittää palvelun ja vieraanvaraisuuden käsitteenä ja soveltaa niitä käytännössä. Tunnistaa oman roolinsa palvelutehtävissä ja osaa muokata asiakaspalveluvalmiuksia erilaisissa asiakastilanteissa. Osaa arvioida asiakkaan palvelupolkua.

Sisältö

  • Palvelun ominaispiirteet (palvelujärjestelmän osatekijät)
  • Vieraanvaraisuus – Hospitality
  • Asiakaspalvelija ja palveluntuottaja -roolit työssä
  • Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä.
  • Asiakkaan kohtaaminen ja haasteelliset asiakaspalvelutilanteet
  • Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus
  • Asiakkaan palvelupolku
  • Mystery Shopping


OPS löytyy täältä: 
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89 | Opinto-opas, KAMK

Yritysoikeus LLT24SH
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Sami Malm
Koulutusala: -Liiketalous

Yritysoikeus 5 op, syksy 2025

Värähtelymekaniikka 2025S
2025 syksy
Opintojakson vastuuopettaja: Koponen Petri
Koulutusala: -Konetekniikka insinööri