Opiskelija ymmärtää yritystoiminnan merkityksen yhteiskunnassa ja tuntee yritystoiminnan peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan edellytykset ja osaa laatia yksinkertaisia kannattavuusanalyysejä ja -laskelmia. Opiskelija tuntee perusteet tuotannollisen yritystoiminnan keskeisimmistä toiminnoista.
Kurssikuvaus näkyy opiskelijoille!
Laita tänne opintojakson kuvaus omin sanoin.
Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminen -opintojakson tavoitteena on, että
opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palveluliiketoiminnan kehittämisen ja palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89-3010
Laajuus 3 op, yhteensä 81 h. (1 op = 27h). Kurssista noin 50 % on kontaktiopetusta. Sis. lähiopetuksen, annetut tehtäväharjoitteet ja osallistumisen asiakaspalvelutilanteisiin annetuissa tapahtumissa. Näistä ilmoitetaan syksyn aikana erikseen.
Osaamistavoitteet
Opiskelija: osaa selittää palvelun ja vieraanvaraisuuden käsitteenä ja soveltaa niitä käytännössä. Tunnistaa oman roolinsa palvelutehtävissä ja osaa muokata asiakaspalveluvalmiuksia erilaisissa asiakastilanteissa. Osaa arvioida asiakkaan palvelupolkua.
Sisältö
- Palvelun ominaispiirteet (palvelujärjestelmän osatekijät)
- Vieraanvaraisuus – Hospitality
- Asiakaspalvelija ja palveluntuottaja -roolit työssä
- Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä.
- Asiakkaan kohtaaminen ja haasteelliset asiakaspalvelutilanteet
- Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus
- Asiakkaan palvelupolku
- Mystery Shopping
Asiakkaan kohtaaminen AM00BG89 | Opinto-opas, KAMK
Yritysoikeus 5 op, syksy 2025